موشک پرانی برای نمایش قدرت

ديدگاه

قصد رژیم از این چنین حمله ای نه ضربه زدن به اسراییل به خاطر کشتن فرماندهان سپاه قدس در کنسول گری اش در دمشق، بلکه رها شدن از فشار خرد کننده ای است که از طرف نیروهای خودی، نیروهای نیابتی بر او وارد می شود، هدف ترمیم حیثیت خردشده اش است ، هدف پاسخی است به استیصال نیروهای خود و جلوگیری از ریزش آنها . اما در عمل به نتایجی انجامید که حیثیت رژیم نه تنها ترمیم نشد بلکه رسوایی دیگری برای رژیم ببار آورد

مجيد ناصری

برگرفته از کانال تلگرامی “همبستگی فراگير برای آزادی و برابری در ايران” :
https://t.me/hamfarg

موشک پرانی برای نمایش قدرت

  • ارتش اسرائیل تاکنون ضربات نظامی زیادی را به رژیم جمهوری اسلامی وارد کرده است که همه این ضربات ناگهانی، استراتژیک بوده که آخرین مورد آن حمله مستقیم به کنسول گری رژیم جمهوری اسلامی در سوریه و کشتن هفت نفر از فرماندهان سپاه قدس بود. در هیچ کدام از این عملیات اسراییل نه پیشاپیش اطلاع رسانی کرده و نه اساسا این ضربات را به عهده گرفته است . رژیم جمهوری اسلامی که درحمله مسلحانه به اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران، کشتن انسان های بیگناه ، کور کردن جوانان با گلوله های ساچمه ای ، حمله به زنان و دستگیری و شکنجه و آزارهای جسمی، روحی و جنسی آنان ، سرکوب مداوم دگر اندیشان، تاریخی طولانی دارد، همواره در مقابل این ضربات ناگهانی و استراتژیک اسرائیل سکوت پیشه کرده است ، اما پاسخ نظامی به کشته شدن 7 تا از فرماندهان بلند پایه خود ، آن هم در درون کنسول گری ایران در دمشق به یک مسئله حیثیتی تبدیل شده است .
  • رژیم مداوما از جانب نیروهای خودی ، بدنه سپاه و بسیج ، باند های مافیایی سرکوب، گروه های نیابتی اش در لبنان ، سوریه ، عراق به شدت زیر فشار بود .تا جاییکه حسن نصر الله به نیابت از رژیم اعلام کرد که جمهوری اسلامی قطعا اسراییل را مورد هدف قرار خواهد داد. این فشار به قدری زیاد بود که عده ای از آخوند ها، در نماز های جمعه اقرار به این فشار کرده و آن را تقبیح کردند. در اذهان عمومی ، حتی در بدنه خود رژیم این ذهنیت بودجود آمده که علیرغم اینکه 44 سال است که رژیم شعار محو اسرائیل را می دهد، اما عملا این ارتش اسراییل است که مداوما فرماندهان رژیم را محو می کند.
  • زیر این چنین فشار سنگین لاجرم خامنه ای اعلام کرد که اسرائیل تنبیه خواهد شد و به همین خاطر موجی از خوشحالی در بین نیروهای مستاصل رژیم در داخل و نیروهای نیابتی اش در خارج پدید آمد. متعاقب آن، حمله به اسراییل و حتی تاریخ و ساعات آن از طرف وزارت امور خارجه به اطلاع امریکا رسانده شد. تبلیغات وسیعی برای این چنین حمله ای توسط رسانه ها و کانال های تلویزیونی صورت گرفت ، اسرائیل کاملا به حالت آماده باش در آمد، گنبد آهنین برای دفاع از آسمان اسراییل به حالت آماده باش در آمد ، هواپیماهای های امریکا و انگلیس و اردن برای رهگیری موشک ها و پهباد های پرتاب شده آماده شدند ، 300 موشک و پهباد از طرف سپاه به سمت اسرائیل پرتاب شد که به گفته وزیر دفاع اسرائیل 99 درصد آنها در هوا منهدم شدند. پس از آن نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرد که ایران به اهداف خود رسیده است و قصدی برای ادامه عملیات ندارد.
  • بررسی آن چه رخ داده است ، نشان می دهد که قصد رژیم از این چنین حمله ای نه ضربه زدن به اسراییل به خاطر کشتن فرماندهان سپاه قدس در کنسول گری اش در دمشق، بلکه رها شدن از فشار خرد کننده ای است که از طرف نیروهای خودی، نیروهای نیابتی بر او وارد می شود، هدف ترمیم حیثیت خردشده اش است ، هدف پاسخی است به استیصال نیروهای خود و جلوگیری از ریزش آنها . اما در عمل به نتایجی انجامید که حیثیت رژیم نه تنها ترمیم نشد بلکه رسوایی دیگری برای رژیم ببار آورد ، عملیاتی نظامی که با هدف تبلیغی توسط پهلوان پنبه های سپاه و مسلما با خواندن دعای ” جوشن کبیر ” طراحی شده بود ، نه تنها به یک شکست نظامی رسوا انجامید، بلکه نتانیاهوی نژاد پرست ،کودک کش را از انزوای بین المللی و فشار داخلی نجات داد. در شرایطی که کمیته حقوق بشر سازمان ملل اسراییل را به خاطر نسل کشی فلسطینی ها محکوم کرده و پرونده های جدیدی علیه اسرائیل به جرم جنایت علیه بشریت گشوده شده است، حمله نظامی تبلیغاتی سرداران موجب شد که دوباره پیام های حمایت از اسراییل از طرف دولت های اروپایی و امریکایی صادر شود و آب سردی بود که بر سر مردم معترض اسراییل که خواهان کناره گیری نتانیاهو شده بودند ریخته شد. نتانیاهو باید به داشتن چنین دشمنان احمقی شکر گزار باشد.

۲۸ فروردین ۱۴۰۳