انتخاب رئیس جمهور یا تعیین سرباز جدید برای ولی فقیه

ديدگاه

اکثریت قاطع مردم ایران پس از قیام های متوالی و خصوصا پس ازجنبش عظیم ” زن، زندگی ، آزادی ” درانتخابات مجلس و انتخاب ریاست جمهوری نشان دادند که به کلی از رژیم گذر کرده اند وخواهان سرنگونی آن هستند ، تنها کسانی درانتخابات رژیم شرکت می کنند که یا وابسته به نیروی سرکوب هستند ، یا رانت خوارانی که در نهاد ها و بنیاد های رژیم مشغول چپاول هستند و یا کسانی که دارای پرونده های ارتکاب جنایت ، اختلاس و دزدی هستند و با سقوط رژیم موقعیت شان به مخاطره خواهد افتاد

مجید ناصری

انتخاب “رئیس جمهور” یا تعیین “سرباز” جدید برای ولی فقیه

عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران، گفت که ابراهیم رئيسی «تمام عمرش را برای سربازی ولایت فدا کرد.» «لذا در آستانه انتخابات توجه داشته باشیم که ولایتمداری معیار باشد و برای رهبری “سرباز” انتخاب کنیم نه “سربار”.
کشته شدن رئیسی در جریان انفجاردرهلیکویترحامل وی فرصتی شد تا تشکیلات مافیایی و چند لایه سرکوب و غارت رژیم جمهوری اسلامی ، با جمع آوری بسیجی ها ازهمه نقاط کشور و گسیل کردن آنها برای صحنه آرایی در تشییع جنازه ” ابراهیم رئیسی ” نشان دهد که همچنان دارای پایگاه مردمی است . طوری که جمیله علم‌الهدی همسررئیسی : تشییع جنازه رئیسی را «رفراندومی» خواند که درآن مردم با «اشک و آه» دوباره به جمهوری اسلامی رای دادند و گفت: «بارها تهدید می‌کردند و بر سر موضوعات مختلف از برگزاری رفراندوم سخن می‌گفتند و تصور می‌کردند جامعه جوان از ایده‌های انقلاب عبور کرده است.
البته توهم از صحنه آرایی تشییع جنازه کسی که یکی از اعضای هیئت مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و قاضی رکورد دار اعدام جوانان معترض در خلال قیام های ۱۳۸۸، ۱۳۹۸،۱۳۹۶ و ۱۴۰۱ بود، تنها به این مرثیه خوانی های جمیله علم الهدا در مرگ شوهرش ختم نشد، بلکه موجب گردید که ۱۵۱ نفر از استمرار طلبان رانت خوار و چاپلوس که از دایره های نزدیک به بیت فساد ولایت رانده شده و در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند اما هنوز از الطاف “بیت” قطع امید نکرده اند ، طی یک بیانیه ” تحلیلی ” و با این تلقی که امید مشارکت در انتخابات زیاد شده، مردم را فرا بخوانند تا با شرکت شان درنمایش تعیین “رئیس جمهور” به یاری خامنه ای بشتابند.

اما حقیقت این است که امید به افزایش مشارکت مردم در نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری ، بیش از توهم، آرزوی امثال خانم جمیله علم الهدا و ١٥١ نفر از رانت خوران استمرار طلب می باشد . “آرزویی” منجربه توهم که مبتنی برهیچ واقعیتی نیست ، زیرا کدامین گشایش ها در زندگی مردم ایران موجب احتمال افزایش مشارکت شده است؟ آیا برنامه ای برای کاهش فقر و فلاکت و بیکاری وجود دارد؟ آیا دامنه غارت و اختلاس کم شده ؟ آیا تعداد اعدام ها کم شده ؟ آیا بگیرو ببند خیابانی برچیده شده ؟ آیا از میزان ترور و آدم ربایی توسط باندهای ضد امنیت درون رژیم کم شده؟ آیا شرارت رژیم در منطقه و نقش نیروهای نیابتی و تروریستی اش کم شده است.

آنچه مسلم است ، اکثریت قاطع مردم ایران پس از قیام های متوالی و خصوصا پس ازجنبش عظیم ” زن، زندگی ، آزادی ” درانتخابات مجلس و انتخاب ریاست جمهوری نشان دادند که به کلی از رژیم گذر کرده اند وخواهان سرنگونی آن هستند ، تنها کسانی درانتخابات رژیم شرکت می کنند که یا وابسته به نیروی سرکوب هستند ، یا رانت خوارانی که در نهاد ها و بنیاد های رژیم مشغول چپاول هستند و یا کسانی که دارای پرونده های ارتکاب جنایت ، اختلاس و دزدی هستند و با سقوط رژیم موقعیت شان به مخاطره خواهد افتاد. درصد این طیف از حامیان رژیم نسبت به کل جمعیت مردم ایران مطابق آمارهای مختلف ۱۰ الی ۱۵درصد می باشد که دردو انتخابات اخیرنشان داده شده است و اطاق های فکر تشکیلات مافیایی سرکوب و غارت رژیم که هم قدرت نظامی را در اختیار دارد و هم قدرت اقتصادی را، ازآن مطلع هست و هیچ توهمی هم نسبت به این آمار ندارد، لذا برای توجیه این وضعیت، به ارتجاعی ترین خوانش ها از اسلام روی آورده اند :

  • مردم چه حقی دارند که کسی را به حکومت برگزینند: ” مصباح یزدی”
  • مردم قدرت تحلیل ندارند که بخواهند در رفراندوم شرکت کنند: “خامنه ای “
  • ملاک اسلام در ایجاد حکومت سیاسی استناد جامعه به تولی و تمکین است و آن هم می تواند با پذیرش اقلیت و سکوت اکثریت نیز محقق شود. ” آخوند سجاد ایزدهی از مدرسین حوزه علمیه قم

معنی شفاف و روشن این گفته ها این است که ” ما اقلیتی هستیم که قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی را قبضه کرده ایم ، نیازی هم به رای مردم نداریم ، مردم هم حق اعتراض ندارند ، یا باید تمکین کنند و یا سکوت . آنانی که تمکین می کنند که حاکمیت ما را می پذیرند و آنانی که اعتراض می کنند، به هرنحوی و با ارتکاب به هرنوع جنایتی که شده باید صدایشان را خاموش کرد که افزایش اعدام ها ، بگیر و ببند خیابانی همه در این راستاست

به این ترتیب حاکمیت استبداد مطلقه فقاهتی” فاشیسم مذهبی ” پس از ٤ دهه توجیه گری زیر شعار
” مردم سالاری دینی ” که استمرار طلبان مبلغ آن بودند و موجب ضایعات جبران ناپذیر انسانی، اقتصادی و محیط زیستی شدند لاجرم پس از پوست اندازی های مداوم و ماسک های متفاوت چهره کریه خودرا نشان می دهد .

لذا مردم ایران به خوبی می دانند که هر انتخاباتی که در حاکمیت نظام فاشیسم مذهبی حاکم رخ می دهد ، انتخابی در میان همین ١٠ الی ١٥ درصد اقلیت فاسد، تبهکار و سرکوبگر می باشد که مداوما هم درصد آنها کمتر می شود و ٨٥ درصد جمعیت ایران هیچ سهم و نقشی در آن ندارند

آنچه مسلم است ، رژیم در شرایط فوق العاده بحرانی فعلی اش، ” رئیس جمهوری تعیین خواهد کرد که مزدوری و سرسپردگی اش را به ساختار قدرت سرکوبگر و سربازی اش را به خامنه ای در گذشته اثبات کرده باشد. بقیه کاندیدا ها ” چه از جناح “داعشی” باشد چه از جناح توجیه گر” استمرارطلب” فقط صحنه گردانان این بازی مشمئز کننده خواهند بود.

البته در این امر تردیدی نیست که این اقلیت ، که در تشکیلا ت مافیایی سرکوب و غارت سازماندهی شده اند و در زیر فرمان خامنه ای و بیت عنکبوبی اش عمل می کنند، قادر نخواهند شد جامعه ایران را به سکوت وادارند و مردم ایران با قیام های پی در پی شان نشان داده اند که علیرغم دادن قربانیان فراوان خصوصا از شیر زنان و شیر دختران بی باک، سکوت نخواهند کرد. امروز ما شاهد سیلان ابتکارات عظیم سه نسلی آگاهی هستیم که کمرهمت بسته اند تا جامعه ایران را از چنبره استبداد های گوناگون و تبعیض های گوناگون رهایی بخشند. هم اینک درخیابان های ایران در فضای فیزیکی و مجازی اعتراضات نسبت به این خیمه شب بازی انتخاباتی گسترده تر و گسترده تر می شود و ما در این زمینه شاهد ابتکارات رشد یابنده ای هستیم که از ذهن های آگاه و توانمندی های فکری و فرهنگی زنان و مردان ایرانی با همه تنوعات گوناگون شان تولید می شود . در برابر اراده این سه نسل متوالی که صدایشان از پیرو جوان ، از زن و مرد، در میدان های اعدام تا گوشه های زندان ، از سطح خیابان ها ، ازمدارس و دانشگاه ها ، از اقصی نقاط جهان به گوش می رسد و در شعار جهانی ” زن ، زندگی،آزادی ” طنین انداز شده، باید سر تعظیم فرود آورد و افتخار کرد که با آنها هستیم و از آنان هستیم .

لذا همراه با اکثریت عظیم مردم تحت ستم ایران درهرجایی که هستیم و با هرتوانی که داریم، درخلال هفته های آینده با بایکوت کردن فعال این خیمه شب بازی ” انتخاباتی” ، خدعه ها و فریبکاریهای رژیم را برهم خواهیم زد و به افشای ماهیت فریبکارانه ، رانت خوار و سرکوبگر چهره هایی خواهیم پرداخت که رژیم به نام کاندیدا ، با برنامه از پیش تعیین شده وارد صحنه این نمایش مضحک انتخاباتی کرده است .

بیستم خرداد ماه ۱۴۰۳