گزارش/ ديدگاه: دشمنی و خصومت دولت فاشیست ترکیه با مردم کرد روژآوا و خودمدیریتی این منطقه

گزارش/ديدگاه

اردوغان بارها تهدید کرده است که سیستم خودمدیریتی روژآوا نابود خواهند کرد و به همین دلیل، عملیات ترکیه تاکنون به حملات هوایی و گلوله باران در سراسر مرز سوریه و روژآوا ادامه داده است. اردوغان اخیرا در یکی از سخن‌رانی‌هایش هدف خود برای ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در امتداد مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه و عراق را تکرار کرده است. او گفت: «گام هایی که قرار است برداریم فقط به آمادگی، زمان و شرایط بستگی دارد.»

بهرام رحمانی

bahram.rehmani@gmail.com

دشمنی و خصومت دولت فاشیست ترکیه با مردم کرد روژآوا و خودمدیریتی این منطقه پایانی ندارد!

دولت فاشیست و ارتش اشغالگر ترکیه، از هر فرصت و دستاویزی استفاده می‌کنند تا به مردم کرد ترکیه، حزب کارگران ترکیه‌(پ.ک.ک) و منطقه خودگردان روژآوا حمله کنند بنابراین، دشمنی و خصومت دولت و ارتش فاشیست ترکیه با مردم کرد روژآوا و خودمدیریتی این منطقه پایانی ندارد!

چند روز پس از یک حمله انتحاری در آنکارا، ترکیه بار دیگر علیه کردهای سوریه دست به حملات هوایی زد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه از بمباران «شدید» در شمال سوریه خبر داد.

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند. ارتش ترکیه طی روزهای اخیر به تلافی انفجار و حمله انتحاری اول اکتبر مقابل اداره امنیت داخلی این کشور در آنکارا، ده‌ها نقطه از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

منابع نزدیک به نیروهای کرد در شمال سوریه از کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر در جریان حمله هوایی ترکیه به این مناطق خبر دادند.

در حمله هوایی ترکیه که گفته می‌شود یک پایگاه نیروهای پلیس کرد در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است، هم‌چنین ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ارتش ترکیه طی روزهای اخیر، ده‌ها نقطه از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

تشکیلات امنیتی «آسایش» که از آن به‌عنوان نیروی پلیس کرد یاد می‌شود با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که حمله شامگاه یک‌شنبه یک جنگنده ترکیه به پایگاه این نیرو‌ها در استان حسکه تعدادی کشته و مجروح به جا گذاشته است.

اگرچه نیروهای امنیتی کرد سوریه تعداد قربانیان این حمله را مشخص نکردند، اما دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا در گزارشی از ۲۰ کشته و ۵۰ زخمی در جریان این حمله خبر دادند.

به گزارش این سازمان غیردولتی که بواسطه دسترسی به منابع محلی متعدد رویدادهای سوریه را رصد می‌کند، حمله هوایی یکشنبه شب ترکیه یک مرکز آموزشی واقع در حومه شهر دریک‌(مالکیه) را هدف قرار داد و مجروحان این حمله در چندین بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

از سوی دیگر، منابع کرد معتقدند که حملات اخیر ترکیه جدا از ماهیت انتقام‌جویانه آن، با سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان‌(پ‌ک‌ک) در سال ۱۹۹۸ همزمان شده است.

ادامه و متن کامل در فرمت پی دی اف