ياسر عرفات رهبر جنبش فلسطين درگذشت

با مرگ عرفات كه شخصيت بی نظيری در رهبری جنبش فلسطين بود، اينک خلا بزرگی در رهبری آن ايجاد شده است که تنها از طريق حركت در جهت ايجاد يك رهبری جمعی بر پايهٔ مشاركت دموكراتيك در تعيين سرنوشت اين جنبش، می تواند جبران شود.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

درگذشت ياسر عرفات رهبر جنبش فلسطين

شب گذشته ياسر عرفات (ابو عمار) رهبر جنبش فلسطين و رئيس دولت خود مختار فلسطين، در جدال با مرگ از پاي درآمد و براي هميشه چشم از جهان فروبست.
با مرگ عرفات، جنبش فلسطين بزرگترين و مؤثرترين رهبر و شخصيت تاريخي خود را از دست داده است.
ياسر عرفات شخصيتي پرنفوذ و موثر در جنبش فلسطين بود. او با شهامت و توانائي سياسي بي نظير و با پيگيري خستگي ناپذيرش، مبارزه و تلاش مردم فلسطين براي برخورداري از حق تعيين سرنوشت و براي آزادي را به يك مسئله بين المللي تبديل کرد و حل مساله فلسطين را به يک امر مهم و عاجل در جهان ما ساخت.
عرفات نقش بلامنازعي در اتحاد، تکوين هويت ملي جنبش فلسطين و تبديل سازمان آزاديبخش فلسطين به تنها نماينده و سخنگوي رسمي مردم فلسطين داشت و خود تبلور اين هويت بود.
عرفات به رغم همة نرمش هايي كه در شرائط جزر و مدهاي سياسي، طي اين دوره طولاني از خود نشان داد، با ايستادگي خود بر روي اساسي ‌ترين خواست هاي به حق مردم کشورش، ميراث ارزشمندي از پايداري براي تحقق آرمان مردم فلسطين بر جاي گذاشت كه محوري ‌ترين آن ها تأكيد بر حق بازگشت آوارگان فلسطيني و حق برقراري دولت مستقل فلسطين است.
عرفات خاموش شد اما نام او در تداوم مبارزه حق ‌طلبانة مردم فلسطين جاودانه خواهد گشت.
با مرگ عرفات كه شخصيت بي نظيري در رهبري جنبش فلسطين بود، اينک خلا بزرگي در رهبري آن ايجاد شده است که تنها از طريق حركت در جهت ايجاد يك رهبري جمعي بر پاية مشاركت دموكراتيك در تعيين سرنوشت اين جنبش، مي تواند جبران شود.
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران همراه با آزاديخواهان ايران و همة نيروهاي ترقيخواه، حق‌ طلب و صلحدوست جهان، خود را در سوگ بزرگ مردم فلسطين سهيم مي‌داند..

كميتة مركزي سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
۲۱ آبان ۱۳8۳ – ۱۱ نوامبر ۲۰۰٤