مسئول قتل ستار بهشتی جمهوری اسلامی است

زندانیان این بند شهادت داده اند که ستار در چند ساعتی که آن جا بوده است، نامه ای در شکایت از بازجویان تحویل مقامات زندان داده است. آن ها هم چنین نوشته اند که آثار شکنجه در بدن ستار کاملا پیدا بود. «. صورت وی زخمی، سر او متورم، مچ دست های او کبود شده بود و آثار آویزان شدنش از سقف روی مچ های او به چشم می خورد

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

مسئول قتل ستار بهشتی جمهوری اسلامی است !

ستار بهشتی کارگر و وبلاگ نویس جوان در زندان به قتل رسیده است. ماموران امنیتی رژیم روز ۹ آبان گذشته او را به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس بوک» در خانه اش در رباط کریم بازداشت نموده اند. روز ۱۱ آبانماه او را به بند ۳۵۰ اوین برده اند. زندانیان این بند شهادت داده اند که ستار در چند ساعتی که آن جا بوده است، نامه ای در شکایت از بازجویان تحویل مقامات زندان داده است. آن ها هم چنین نوشته اند که آثار شکنجه در بدن ستار کاملا پیدا بود. «. صورت وی زخمی، سر او متورم، مچ دست های او کبود شده بود و آثار آویزان شدنش از سقف روی مچ های او به چشم می خورد. در بخش هایی از بدن وی از جمله دور گردن، شکم و کمر وی آثار ضربه و کبودی دیده می شد.» ستار همان روز دوباره به زندان نامعلومی منتقل می شود. روز ۱۶ آبان به خانواده ستار اطلاع داده می شود که او درگذشته است. و تهدید می کنند که با کسی در این مورد صحبت نکنند. و روز ۱۸ آبان بدون آن که به خانواده او اجازه وداع با او را بدهند، پیگر شکنجه شده او را به خاک می سپارند.

سخنگوی قوه قضائیه حکومت می گوید که ستار روز ۱۳ آبان درگذشته است. زمانی که یک زندانی پس از ۳ روز از فاصله ۱۱ آبان تا ۱۳ آبان در زندان و زیر نظر زندانبانان امنیتی جان می دهد، نشانگر ابعاد وحشی گری رژیمی است که هر روز در زیر فشار نارضایتی فزاینده مردم، بیشتر هراسان شده و از ترس خشم مردم، دست به چنین وحشی گری هائی می زند.

اکنون بعد از برملا شدن این جنایت رئیس قوه قضائیه «دستور ویژه» برای رسیدگی به این قتل صادر می کند و مجلس رژیم از تشکیل کمیسیون تحقیق در این مورد دم می زند. مقامات حکومت طوری وانمود می کنند که انگار از آن چه که در پشت درهای بسته زندان ها می گذرد خبر ندارند. اما قتل ستار بهشتی تنها قتل در شکنجه گاه های حکومت نیست. طی همین چند سال اخیر قتل های متعددی در زندان ها صورت گرفته است. فجایعی مثل شکنجه و قتل تعدادی از زندانیان در زندان کهریزک را مردم کشور ما هر گز فراموش نخواهند کرد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، ضمن ابراز همدردی با خانواده و یاران ستار بهشتی، جمهوری اسلامی را مسئول قتل این وبلاگ نویس شجاع کشورمان، می داند. ما این اقدام غیرانسانی را محکوم کرده خواهان اعتراض گسترده اپوزیسیون دموکرات و طرفدار حقوق بشر کشورمان به این قتل و سایر جنایات حکومت هستیم. کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران توجه گزارش گر ویژه سازمان ملل آقای احمد شهید را به این قتل جلب نموده، خواهان فشار به جمهوری اسلامی برای پذیرش نماینده حقوق بشر به منظور تحقیق در باره این قتل و سایر جنایات رخ داده در ایران هستیم. اکنون جمهوری اسلامی در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد. مبارزه متحدانه نیروهای مدافع آزادی بیش از هر زمانی می تواند در بسیج مردم برای عقب نشاندن و حتی به زیر کشاندن استبداد حاکم موثر افتد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۳ آبان ۱۳۹۱ – ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲