۷ تن از هموطنان عرب و کرد در خطر اعدام قرار دارند

عموم کسانی که در جمهوری اسلامی به دلایل سیاسی به مرگ محکوم می شوند، نیروهای آگاه و تحصیل کرده جامعه هستند. بسیاری از آن ها روزنامه نگار، وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و فعالان سیاسی بوده و هستند. جمهوری اسلامی قتل و کشتار نخبگان جامعه را به امری عادی و طبیعی بدل کرده است. تیغ حکومت گردن فعالان مدنی و سیاسی در مناطق ملی را سهل تر می برد

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

۷ تن از هموطنان عرب و کرد در خطر اعدام قرار دارند.!

بر اساس اخبار دریافتی ۵ تن از هموطنان عرب در خوزستان که در سال ٢٠١١ دستگير شده بودند، به نام های: هاشم شعباني نژاد شاعر – وبلاگ نويس و دبير أدبيات عرب و دانشجوي فوق ليسانس علوم سياسي دانشگاه اهواز، هادي راشدي، دبير شيمي و فوق ليسانس شيمي كاربردي، محمد علي عموري نژاد وبلاگ نويس و فارغ التحصيل رشته مهندسي منابع طبيعي- شيلات و آبزيان، سيد يابر البوشوكه و برادر وي سيد مختار البوشوكه، در تاريخ ١٧/٤/١٣٩١ به اعدام محكوم شده اند. اخیرا هم حکم اعدام آن ها در دیوان عالی تائید شده است همزمان دو هموطن کرد: زانیار مرادی و لقمان مرادی که در مرداد ماه ۸۸ به اتهام ارتباط با جریانات سیاسی کرد دستگیر شده بودند، به اعدام محکوم شده اند و هر لحظه ممکن است به جوخه مرگ سپرده شوند.عموم کسانی که در جمهوری اسلامی به دلایل سیاسی به مرگ محکوم می شوند، نیروهای آگاه و تحصیل کرده جامعه هستند. بسیاری از آن ها روزنامه نگار، وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و فعالان سیاسی بوده و هستند. جمهوری اسلامی قتل و کشتار نخبگان جامعه را به امری عادی و طبیعی بدل کرده است. تیغ حکومت گردن فعالان مدنی و سیاسی در مناطق ملی را سهل تر می برد. در حال حاضر که جمهوری اسلامی در بحران عمیق فرو رفته است و جامعه نسبت به این همه اجحاف به ستوه آمده و گرانی جان را به لب مردم رسانده است، وحشت حکومت از برآمد حرکات اعتراضی آنها را وادار به خشونت بیشتر نموده است. هدف از این احکام، ارعاب جامعه است تا مردم لب فرو بندند و نسبت به نابکاری های رژیم، واکنش نشان ندهند.اکنون که جمهوری اسلامی ۳۴ ساله شده است، نتیجه عملکردش جلو چشم همگان قرار دارد. فساد و تبعیض رشد چشمگیری کرده و دزدی های سه هزار میلیارد تومانی، که در نتیجه اوج گیری اختلافات مقامات حکومتی برای مردم برملا شده است، به دلیل دست داشتن وابستگان نهاد “رهبری” به فراموشی سپرده شده است. شرایط کار سخت و جانفرسا شده است. روزی نیست که تعدادی از کارگران در محیط کار جان ندهند. وسایل درمان و دارو برای عموم غیر قابل دسترس شده است، قیمت مایحتاج مردم هیچ تناسبی با درآمد آن ها ندارد و … هیچکس از تیغ سرکوب در امان نیست. در این شرایط جان مردم نیز بیش از پیش بی ارزش تر شده و حکام شرع حکم بر نابودی انسانهائی می دهند، که جز سعادت مردم آرزوئی در سر ندارند. هر روز ما شاهد احکام مرگ عزیزان هموطن خود هستیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران احکام اعدام برای ۵ هموطن عرب و ۲ هموطن کرد را محکوم می داند و از همه نیروهای سیاسی، تمامی مجامع مدافع حقوق بشر و انجمن های دموکراتیک و همه کسانی که حرمت زندگی را پاس می دارند، می خواهد که علیه این احکام قرون وسطائی، صدای اعتراض خود را بلند نموده و از طریق نهادهای دموکراتیک در خارج کشور، فشار را بر جمهوری اسلامی برای نجات جان این هموطنان افزایش دهند. تجربه نشان داده است که با همگانی کردن و گسترش اعتراضات خود می توانیم جان هموطنان را از مرگ نجات دهیم. از این تلاش دریغ نورزیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

شنبه ۲۳ دیماه ۱۳۹۱ برابر ۱۲ ژانویه ٢٠١٣