از مبارزات معلمان برای تحقق خواسته هایشان پشتیبانی می کنیم

در ادامه این اعتراضات، معلمان روز پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه طی یک حرکت هماهنگ در سراسر کشور دست به راهپیمائی زدند. بار دیگر خواست هایشان را برای بهبود وضعیت زندگی خود و اوضاع آموزش و پرورش کشور علام کردند. آن ها پلاکاردهائی در دست داشتند که نشاندهنده وضعیت حاکم بر زندگی شان بود. از جمله شعارهای آنان «نان، مسکن، منزلت» بود.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

از مبارزات معلمان برای تحقق خواسته هایشان پشتیبانی می کنیم!

اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشورمان طی ماه های اخیر ابعاد گسترده و وسیع تری یافته است. آن ها طی ماه های اخیر بارها در تهران و دیگر شهرها تجمع نموده اند و خواسته های شان مطرح ساخته اند و پاسخی نگرفته اند. اما علیرغم بازداشت ها، زندان، تبعید و اخراج باز هم دست از اعتراضات خود بر نداشته اند. در ادامه این اعتراضات، معلمان روز پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه طی یک حرکت هماهنگ در سراسر کشور دست به راهپیمائی زدند. بار دیگر خواست هایشان را برای بهبود وضعیت زندگی خود و اوضاع آموزش و پرورش کشور علام کردند. آن ها پلاکاردهائی در دست داشتند که نشاندهنده وضعیت حاکم بر زندگی شان بود. از جمله شعارهای آنان «نان، مسکن، منزلت» بود.

جمهوری اسلامی ایران اسلامی از بدو تاسیس خود تاکنون هیچ گاه به خواست های معلمان و جایگاه آموزش و پرورش اهمیت نداده است و به جای توجه به خواست هایشان، تنها با زبان سرکوب با آنان سخن گفته است. از تامین حداقل معیشت معلمان سر باز زده است. محیط کار فرهنگیان را هم با تهدید به اخراج، تبعید و زندان نا امن نموده است. هم اکنون بسیاری از فعالان صنفی معلمان هم چون رسول بداقی و دیگران در زندان به سر می برند. رژیم هم چنین علاوه بر بی توجهی به نیازهای جامعه فرهنگی کشور، مدام در جهت تخریب نظام اموزشی از طریق تغییر مفاد درسی به بهانه اسلامی سازی آن از یکسو و خصوصی سازی مدارس و سپردن امور آن ها به دست باندهای سودجوی درون حکومت از سوی دیگر، دست زده است.

در فراخوان اعتراضات اخیر بر نکات اصلی خواست های معلمان کشور انگشت گذاشته شده است. اهم خواست های آنان بهبود شرائط شغلی و افزایش حقوق، تاکید بر رعایت حقوق صنفی و آزادی فعالیت تشکل های مستقل معلمان، لغو هر گونه محکومیت به زندان، تبعید و یا انفصال از حدمت فعالان صنفی و جبران خسارات وارده بر زندگی آن ها، دخالت تشکل های معلمان در تدوین کتاب های درسی، توقف خصوصی سازی مدارس و برخورداری عموم از حق برابر آموزش رایگان و با کیفیت است.

ما از اعتراضات معلمان به وضعیت دشوار حاکم بر زندگی و محیط شغلی شان و از تلاش های آنان برای تامین حداقل زندگی برای خانواده هایشان، امنیت شغلی، بهبود شرائط آموزشی، آزادی عمل تشکل های سراسری شان و تامین دخالت این تشکل ها در امور آموزشی کشور، آزادی همکارانشان از زندان و لغو احکام بیدادگاه های حکومت علیه انان پشتیبانی می کنیم. ما همه نیروهای آزادیخواه را به حمایت از جنبش اعتراضی معلمان و دفاع از خواست های برحق آنان دعوت می کنیم.

کمیته مرکزی اتحاد فدائیان خلق ایران

۳۱ فرودین ۱۳۹۴ – ۲۰ آوریل ۲۰۱۵