محکومیت سنگین زندان برای نرگس محمدی را محکوم می‌کنیم

باید که همه آزادیخواهان و بشردوستان و فعالین حقوق بشر، صدای اعتراض خود را نسبت به احکام ظالمانه بیدادگاههای حکومت اسلامی بلند کرده و از حقوق و آزادی شهروندی دفاع کنند.این حکم سنگین لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه بیدادگاه های جمهوری اسلامی است.قصد رژیم جمهوری اسلامی از صدور حکم سنگین برای خانم نرگس محمدی ارعابمدافعان حقوق بشر است.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

محکومیت سنگین زندان برای نرگس محمدی را محکوم می‌کنیم

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام، ” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن «لگام»، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴مجازات اسلامی و با درنظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند. این احکام اردیبهشت ماه امسال از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود اما وکلای نرگس محمدی به آن اعتراض کرده بودند. جلسه ‌رسیدگی به این اعتراض روز ۳۰ شهریور (۲۰ سپتامبر) در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

روز چهارشنبه (۷ مهر/ ۲۸ سپتامبر) دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد: «تجدید نظرخواهی نرگس محمدی را با هیچ‌یک از شقوق ماده ۴۳۴ قانون آئین دادرسی در امور کیفری منطبق نمی‌داند و ایراد و اعتراض موجه و مستدلی نیز که موجبات فسخ آن را فراهم کند، ارائه نشده است.»در نتیجه حکم16 سال تایید شد.

صدور احکام سنگین برای فعالین حقوق بشر بیانگر هراس رژیم از فعالیتهای مدنی و صنفی دگراندیشان است و تلاشی است برای خاموش کردن صدای مخالفان.

ما حکم ناعادلانه علیه نرگس محمدی را محکوم می کنیم و خواهان لغو آن و آزادی خانم نرگس محمدی و همه زندانیان سیاسی در بند هستیم. باید که همه آزادیخواهان و بشردوستان و فعالین حقوق بشر، صدای اعتراض خود را نسبت به احکام ظالمانه بیدادگاههای حکومت اسلامی بلند کرده و از حقوق و آزادی شهروندی دفاع کنند.این حکم سنگین لکه ننگ دیگری در کارنامه سیاه بیدادگاه های جمهوری اسلامی است.قصد رژیم جمهوری اسلامی از صدور حکم سنگین برای خانم نرگس محمدی ارعاب مدافعان حقوق بشر است.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

شنبه  ۱۰ مهر ۱٣۹۵ –  ۱ اکتبر ۲۰۱۶