گوترش: کارکنان متهم اونروا با پیامد کیفری روبرو خواهند شد

بر اساس بیانیه سازمان ملل متحد، گوترش گفته است: «هر کارمند سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دخیل بوده باشد، باید او را پاسخگو کرد، از جمله با پیگرد کیفری.» تحقیقات دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل در این زمینه بلافاصله آغاز شده است.

گوترش: کارکنان متهم اونروا با پیامد کیفری روبرو خواهند شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پی اتهامات سنگین علیه کارکنان آژانس امدادرسان فلسطینی “اونروا”، از پیامدهای سریع آن خبر داد. او گفت که از ۱۲ متهم، ۹ نفر آن‌ها بلافاصله شناسایی و اخراج شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در پی اتهامات سنگین علیه کارکنان آژانس امدادرسان فلسطینی “اونروا”، از پیامدهای سریع آن خبر داد. بر اساس بیانیه سازمان ملل متحد، گوترش گفته است: «هر کارمند سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دخیل بوده باشد، باید او را پاسخگو کرد، از جمله با پیگرد کیفری.» تحقیقات دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل در این زمینه بلافاصله آغاز شده است.

آژانس سازمان ملل “اونروا” به دلیل “دخالت”  ۱۲ تن از چند هزار کارمند خود در قتل‌عام حماس در اسرائیل در روز ۷ اکتبر تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. آلمان و هشت کشور دیگر اعلام کردند که به طور موقت پرداخت‌های خود به این سازمان امداد در نوار غزه را متوقف می‌کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

گوترش گفت که از ۱۲ متهم، ۹ نفر آن‌ها بلافاصله شناسایی و اخراج شده‌اند. مرگ یک تن از کارکنان تشخیص داده شده و هویت دو نفر دیگر هم اکنون در دست بررسی است. مظنونان نیز باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و “اقدامات ادعایی انزجار‌انگیز این همکاران” باید پیامد داشته باشد.

گوترش خاطرنشان کرد که بودجه فعلی اونروا برای حمایت از دو میلیون غیرنظامی در نوار غزه در ماه فوریه کافی نیست. او از کشورهایی که کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند خواست تا از تداوم کار اونروا اطمینان حاصل کنند. ده‌ها هزار کارمند نباید مجازات شوند. “نیازهای فوری مردم مستاصل که این نهاد به آنها خدمات می‌رساند، باید برآورده شود.” گوترش گفت که شخص او از این اتهامات “منزجر” شده است.

منبع : دويچه‌وله