پیرامون حمله به سربازان امریکا در خاک کشور اردن

ديدگاه

نیروهای و شخصیت های سیاسی-مردمی ایران وظیفه دارند که هرچه زودتر برای  نجات ایران و مردم ایران باهم متحد و هماهنگ شده نیروی خودرا یکجا کنند. تاریخ کسانی را که درتلاش برای هم افزایی کوتاهی کنند نخواهد بخشید. 

علی جلال

پیرامون حمله به سربازان امریکا در خاک کشور اردن

فاجعه علیه ایران و مردم ایران فرا می رسد.

که مسئول درجه اول آ ن, جمهوری, ضد ایرانی, “اسلامی” و در صدر آن شخص علی خامنه ای(و بیت) و سپاه پاسدارها می باشند

درآغاز بسهم خودبه ملت شریف ایران عرض می دارم که به هر شکل ممکن بااعتراض, با گردآمدن در پشت در زندانها و با قیام خود جان جوانان میهن مان, ایران,  را از چنگال خون چکان این ضحاک کفتار,برهانید. پیشگامان جنبش انقلابی زن, زندگی, آزادی درایران بویژه زنان قهرمان درزندان و بیرون آن,  بهتر است کنشهای اعتراضی خودرا با فراخوان دادن به مردم ایران و به همه نیروهای سیاسی ایرانی, به انجام هماهنگ یک “اقدام مشترک اعتراضی”, آ غاز کنند( در سطر های پایین تر به این امر باز آ یم). اما:

خطر هجوم نظامی به ایران

بنا به گفته همه خبرگزاری های دنیا, به اردوگاه سربازان امریکا در خاک اردن با پهباد حمله شده و سه سرباز آمریکایی کشته و چند ده نفر آنان زخمی گشته اند . امریکا و دیگران جمهوری اسلامی را مسئول اعلام کرده اند. نتیجه:

امریکا حتما به ایران حمله نظامی می کند. همین رییس جمهوری کنونی این کارا خواهد کرد  اما اگر بفرض هم بایدن “کوتاه” یا کمی “کوتاه” بیاید(که امیدوارم چنین شود ) بالاخره دیر یا زود “آمریکا” به “ایران” حمله نظامی خواهد کرد ولو درر یاست جمهوری پس از بایدن

مسئول  اصلی هرحمله وآسیبی  به ایران, جمهوری اسلامی و درراس آن شخص علی خامنه ای و سپاه پاسدارها می باشند حتی اگر بفرض معلوم شود حمله به سربازان امریکا ربطی به جمهوری اسلامی نداشته است

زیراچهل سال است که علی خامنه ای (که خود شخص بزدل و ترسوئی است) و گماردگانش در سپاه پاسدارها, علیه امریکا و کشور سوگلی امریکا در منطقه, بطور پیوسته  تندترین شعارها و تهدیدهارا فریاد می کنند . جمهوری اسلامی عا مل حمله نظامی به کشور عربستان و به آتش کشیدن شاهرگ اقتصادی آن کشور (آرامکو)در چند سال پیش با دست حوثی هاست. عملی که روح مسلمانان جهان  بویژه سنی ها  را بشدت آزرده است تاکنون هیچ کشوری به خود اجازه نداده بود و نمی دهد که به خاستگاه اسلام وزادگاه  پیغبراسلام, به سرزمین “وحی” حمله کند. (۱)

همین چند روز پیش,  این رژیم به کشور پاکستان با موشک حمله کرد, علاوه بر حمله موشکی به عراق و سوریه(۲ ).

حوثی ها که دولت به رسمیت شناخته یمن در عرصه بین المللی نیستند درحمایت از مردم عرب غزه که توسط حکومت اسرائیل قتل عام میشوند به بازرسی کشتیهای رهسپار  ازباب المندب پرداختند, این امر از نظر ابرقدرتها به معنی بستن “راه آنان” است و هیچ ابرقدرتی در طول تاریخ آنرا برنتافته است. بدنبال حمله انگلیس و امریکا به یمن, حوثی ها پس از دادن هشدار سرانجام یک کشتی مربوط به انگلیس را به آتش کشیدند. بنظر نمی رسد بمباران حوثی ها توسط امریکا و انگلیس تاثیر بازدارنده داشته باشد زیرا تا همین چندی پیش آنها زیر بدترین بمبارانهای عربستان با بمبها و هواپیماهای انگلیسی و آمریکایی بوده اند که جواب نداد ودرواقع عربستان شکست خورد. دیگران حق دارند که جمهوری اسلامی را پشت حوثی ها ببینند زیرا جمهوری اسلامی پنهان نکرد که در جنگ داخلی یمن و در جنگ عربستان علیه  حوثی ها به حوثی ها همه نوع کمک وبویژه کمک تسلیحاتی کرده است(۴  

).آری  در دور جدید برامد حوثی ها در یمن(نزدیک به ده سال پیش) از همان آغاز, ولایتی(۵) بنمایندگی  از خامنه ای, در ملاقات با فرستادگان آنها ازجمله گفت:

Tue 18 May 2021 – 18:03- فرهیختگان– (ولایتی)با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه روابط ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک گفتگوها و دیدارها محقق شود.

(۲۶ مهر ۱۳۹۳ ایرنا)، (ولایتی)ما از این كه عبدالملك حوثی رهبر انقلاب یمن شجاعانه…این انقلاب را اداره می كند خوشحالیم.

ولایتی اظهار امیدواری كرد، همان نقشی كه حزب الله در لبنان دارد انصارالله نیز در یمن داشته باشد.

 چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ – 07 September 202

(ولایتی ) تصریح کرد: (شما )ملت یمن …جوهره واقعی مبارزه با استکبار را ارایه نمودید و در منطقه حساس باب المندب چنین قدرتی را از خود نشان دادید که جلوی آمریکا و برخی کشور‌های مرتجع منطقه ایستادگی نمایید و آن‌ها را شکست دهید و باید از این دستاورد‌ها حمایت نمود.

۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۶:۳۴ (ایسنا)، (ولایتی ) در  دیدارش با هیاتی از علما و فرهنگیان یمنی با تاکید براین که باید دست مسلمانانی را که با دشمنان اسلام می‌جنگند گرفت، گفت: ما باید به این سیاست خود ادامه بدهیم و فراموش نکنیم که مساله اول جهان اسلام فلسطین است و تا زمانی که آزاد نشود مسلمانان باید در کنار هم به مبارزه ادامه بدهند هم‌چنین مساله مهم این است که راه آزادی فلسطین از یمن می گذرد. چرا که این کشور موقعیت استراتژیکی دارد زیرا در کنار دریای سرخ و مشخصاً باب المندب قرار دارد.

به نظر می رسد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جمهوری اسلامی عنان از دست داده, حمله به پاکستان حتما با اجازه خامنه ای بوده است, متن بالا دستکم رابطه رژیم با حوثی هارا نشان می دهد که حاصل آن آتش زدن کشتی انگلیس می باشد , خامنه ای در هفته اول حملات اسرائیل به غزه گفته بود “آمریکایی ها از ما خویشتنداری خواسته اند اما اگر نتوانند اسرائیل را کنترل کنند آنگاه نیروهای مقامت بی تاب شده و نمی شود آنها را کنترل کرد (نقل به مضمون)

این مجموعه شواهد کافی است تا جمهوری اسلامی مسئول اصلی این حملات شناخته شود.

به هرحال نیروهای سیاسی-مردمی ایران  از امریکا می خواهند  که  در چارچوب قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل واکنش نشان دهد. و اگر سودای اقدام نظامی دارد باید به مردم ایران و کشور ایران هیچ اسیبی نرسد. مردم ما خود زیر سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی, شخص خامنه ای و سرکردگان پاسدارها می باشند. مردم ما اینان را اصلا  ایرانی نمی دانند.

نیروهای و شخصیت های سیاسی-مردمی ایران وظیفه دارند که هرچه زودتر برای  نجات ایران و مردم ایران باهم متحد و هماهنگ شده نیروی خودرا یکجا کنند. تاریخ کسانی را که درتلاش برای هم افزایی کوتاهی کنند نخواهد بخشید. 

یک فرضیه: درمیانه انقلاب ژینا هنگامیکه خامنه ای, عبدا لهیان(وزیر خارجه رئیسی ) راسراسیمه به “پیشگاه” آمریکائیها فرستاد که: ما آماده مذاکره هستیم و از همانجایی شروع می کنیم که عراقچی (معاون ظریف) به انجام رسانده بود (۶) یک گمانه این بود که اینان با دیدن واقعیات:  رفتار چین در برابر پوتین و رفتار آن هردو در برابررژیم خا منه ای  -سلامی-حاجی زاده -…تحقیر و به تمسخر گرفته شدنشان…و درپیش بودن مرگ  سید علی, به این نتیجه رسیده اند که با اینهمه دشمنی های خارجی و انقلاب مردم ایران برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی و تضادهابین با ندهای حکومتی که آماده اند تا شکم یکدیگر را بدرند, مجتبی ابن علی (بن علی) شانسی برای حکومت نخواهدداشت و چه بسا درقداره کشی باندها ازهم دریده شود. پس یکی از راه ها و شاید بهترین “راه” را چنین پندا شتند که به امریکا بگویند برای مذاکره همه چیز روی میزو از جمله اینکه: اگر بن سلمان(حاکم عربستان ) آری! چرا بن علی(مجتبی ) نه؟! . اگر مضمون چنین فرضیه ای واقع شده باشد, آنگاه مماشات بایدن با رژیم را توضیح می دهد؟ بهر حال چین و روسیه از دستور مذاکرات خامنه ای با آمریکا آگاهند آیا این است از جمله دلایلی که آن دو در خلیج فارس, پاک جانب امارات را گرفتند. اگر این فرضیه جایگاه واقعی داشته باشد آنگاه دستجات جیره خوا ر رژیم در عراق و لبنان و سوریه و …مرگ و نابودی شان حتمی است آیا اوضاع کنونی (بلبشودر سیاست داخلی و خارجی ) ناشی ازقداره کشی باندهای درونی رژیم علیه یکدیگر  و سرکشی نیروهای نیابتی است ؟! این یک فرضیه است اما اینکه  خامنه ای وبویژه  جانشین او آچمز است فرضیه نیست. 

کشتار ایرانیان (ادامه سخن بالا )

جمهوری اسلامی, میهن ما ایران را بخشی از متصرفات “اسلام” و خودرا وارث مهاجمان به ایران در “صدر اسلام”, می داند که مهمترین وظیفه اش سرکوب و کشتار ایرانیان است تا آنان را مطیع “اسلام ناب ” گرداند.امروز اصلی ترین دشمن ایران و ایرانیان, همانا “جمهوری اسلامی” است.جمهوری اسلامی حمله ۷ اکتبر را هجوم اسلام به “کفر” می داند ودر پی آن  خود نیز کشتار ایرانیان را در پیش گرفته است. “قاضی شرع اسلام” اعلام کرده است که اعدام نکردن جوان ایرانی “محمد قبادلو” خلاف “مبانی اسلام” است.

پاسدارهای  ماموردر مناطق  سنی نشین بنا به آموزش های دینی-حکومتی خود, عینا نیروهای “اشغالگر” عمل می کنند آنان دست درازی به جان و مال وناموس این مردمان را بر خود ” حلال ” می دانند. از این روی مردم سراسر ایران باید به جنایات رژیم علیه هموطنان بلوچ, کرد و …بیشتر حساس بوده و قیام کنند. اینجانب در اینجا تاریخ را بشهادت می گیرم و اعلام می کنم که هر فرد سیاسی شناخته شده و هر سازمان سیاسی مردمی ایران اگرهمین امروز  خود داوطلب و پیشگام همکاری با همه دیگرنیروهای مردمی در اعتراض مشترک و هماهنگ علیه جنایات رژیم علیه مردم ایران و جوانان ایران نباشد و نشود, مسئول است و غیر قابل عفو!  

سرنگون باد جمهوری اسلامی

پیش بسوی برپایی  جمهوری مردمی

علی جلال ۲۹/۰۱/۰۲۴

پاورقی

۱- متاسفانه جمهوری اسلامی قبح  این عمل راکاسته. البته حکومت عربستان و انگلستان  علیه مردم یمن جنایت جنگی و…مرتکب شده اند که بشدت محکوم است

۲- بعد خود!  ترسو و بیسواد, از وحشت  برآشفتن همسایگان, سراسیمه به ترکیه رفت و کلی امتیازات اقتصادی(باج) به ضرر ایران به آنان داد , تا بازدولت ترکیه را دراقدامت ضد  ایرانی آن بیشتر تقویت کند

۳-بدون اینکه بخواهم در این نوشته در باره حقوق دولتها در قوانین بین المللی در باره حق بازرسی کشتی ها و اجازه عبور ندادن کشتی های مربوط به کشور دشمن دردامنه ابهای سرزمینی خود بحثی کنم

۴-دخالت جمهوری اسلامی در یمن ارتجاعی و به ضرر مردم یمن و آینده یمن بوده و می باشد

۵- او خائن ترین فرد کلاهی به منافع مردم ایران بویژه در زمینه مسائل خا رجی است

۶-درحالیکه دروغ می گفت, اینان پس از روی کار آمدن رئیسی , پس ازتجاوز پوتین به اکراین,بنا به ماهیت بی سوادشان به وجد آمده که بله : ارد وگاه! شرق: روسیه و چین, + جمهوری اسلامی در برابر غرب شکل گرفته و …(خل و چل ها خودشان را همردیف روسیه و چین خیال می کنند), پس هرچه عراقچی رشته بود را پنبه کردند