زبان خدا قاتل کوئیرها….

در تمام گفته‌های قاتل مواردی مشاهده می‌کنیم که همگی نشان از تفکری میدهد که چهار دهه یا می‌شود با دقت گفت بیش از یک قرن است که در ایران گسترش یافته است اما جمهوری اسلامی ایران باعث گسترش بیش از پیش این گفتمان شده است! 

ووکاشین پاکروان
فعال اکو-سوسیالیست و حقوق کوئیر

زبان خدا قاتل کوئیرها….

بار دیگر ناقوس مرگ در ایران طنین‌انداز شد و این بار به سراغ جامعه کوئیر آمد! این بار فرهنگی که رژیم ایران در جامعه گسترش داده است باعث به صدا درآمدن این ناقوس مرگ شده است.

بنابر گزارشات، پارسا، نوجوان ترنسجندر تبریزی به دلیل «رابطه با همجنس خود» توسط پدرش به قتل رسید. به گزارش خبرگزاری رکنا، پارسا که ۱۷ سال بیشتر نداشت و کودک محسوب می‌شد، به دلیل داشتن «رفتار و آرایش زنانه» و «روابط غیر اخلاقی با همجنس خود» توسط پدر خود به قتل رسید. پدر پارسا بعد از قتل فرزند ترنس‌جندرش خود را به پلیس معرفی کرده و دستگیر شد. 

پدر قاتل پس از بازداشت گفته: «معتاد بوده و به وضعیتی ناجور فرزند خود را در خیابان‌ها پیدا کرده است و او را به پزشک معرفی کرده و قرار بوده با گفتار درمانی روانی وی را درمان کند!»

در تمام گفته‌های قاتل مواردی مشاهده می‌کنیم که همگی نشان از تفکری میدهد که چهار دهه یا می‌شود با دقت گفت بیش از یک قرن است که در ایران گسترش یافته است اما جمهوری اسلامی ایران باعث گسترش بیش از پیش این گفتمان شده است! 

در جمهوری اسلامی سزای معتاد مرگ است از همین رو پدری فرزند معتاد خود را به قتل برساند از بازخواست مبرا است چرا که در قوانین جمهوری اسلامی ایران یک متحجر را حذف کرده است! معتادان از نگاه سران جمهوری اسلامی ایران متحجر هستند و باید پاکسازی‌ شوند! همان نگاهی که آلمان نازی به معلولان داشت! در ایران تحت حاکمیت ملاها معتادان که بیمار هستند باید از بین بروند و اگر کوئیر باشند توجیه قانع کننده برای حذف آنان است! بی‌دلیل نیست که باید رژیم جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهنده رژیم آلمان نازی باید دانست و از آن باید با فاشیسم مذهبی نام برد که جایگزین فاشیسم هیتلری و حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان در قرن ۲۱ است.

افراد کوئیر در چهار دهه اخیر همواره توسط سیستم جمهوری اسلامی ایران سرکوب شده‌اند و مورد نفرت‌پراکنی قرار گرفته‌اند و روزی نبوده که علیه این بخش جامعه دیگری‌سازی انجام ندهند! باشگاه‌ خبرنگاران جوان وابسته به بسیج دانشجویی و سپاه پاسداران همجنس‌گرایی را تفکر صهیونیستی اعلام میکند و خبرگزاری تابناک وابسته به محسن رضایی از اعضای برجسته تشخیص مصلحت نظام و سرکده سابق سپاه پاسداران همجنس‌گرایی را تفکری برای زدودن دین و گسترش شیطان اعلام کرده که توسط شیطان‌پرستان گسترش پیدا کرده است.

اما این نفرت‌پراکنی تنها به این موارد خلاصه نشده است و پا را فراتر هم میگذارند! محمد خاتمی که رییس‌جمهور اصلاحاتی و مدره رژیم بود که نزدیکی با غرب را دنبال می‌کرد در ایالات متحده از اعدام همجنس‌گرایان دفاع کرد و گفت در اسلام هر جرمی مجازات دارد و لواط جرم و گناه است و مجازات آن اعدام است! پس از محمد خاتمی این بار نوبت به محمود احمدی‌نژاد بود که در ایالات متحده ادعا کرد ما اصلا در ایران همجنسگرا نداریم! پس از آقای احمدی‌نژاد این بار محمدجواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران از دولت حسن روحانی بود که در سوییس در مورد سرکوب همجنس‌گرایان گفت هر جامعه یک عرف دارد و عرف جامعه ایران این است و اقدامات خلاف عرف مجازات دارد و ما خود انتخاب کرده‌ایم که اینگونه زندگی کنیم! اما دفاع از حذف همجنس‌گرایان اینجا تمام نشد و ابراهیم رئیسی رئیس دولت کنونی رژیم ایران در صحن علنی سازمان ملل متحد در مورد مبارزه با همجنس‌گرایان و کوئیرها و همکاری با دولت‌های دیگر در این مورد سخن گفت تا ثابت کند که مبارزه با همجنس‌گرایان یک سیاست ثابت در تمام دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است!

همچنین ماه گذشته انیسه خزعلی مشاور امور زنان دفتر ریاست جمهوری رژیم ایران انجام عمل تطبیق جنسیت را بسیار زیاد اعلام کرده و آن را تبلیغات رسانه‌ها خواند تا جوانان ایران تغییر ذائقه دهند! خزعلی با این سخنان این نگاه را القا کرد که ترنس بودن و خواست افراد ترنس برای عمل تطبیق جنسیت نه یک موضوع علمی و طبیعی بلکه یک موضوع فرهنگی غربی است که جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تلویحا ساختار مبارزه با آن و این حق و حقوق شد!

همچنین در روز زن در تقویم جمهوری اسلامی ایران علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران که خود را زبان خدا نامیده است هم علیه همجنسگرایان به میدان آمد و اعلام کرد که بنیان خانواده را برهم میزنند و باید با آن مخالف بود و گلایه کرد که چرا جهان به این سمت می‌رود که همجنس‌گرایان را بپذیرد!

اما نفرت‌پراکنی رژیم ایران تنها به این موارد خلاصه نمیشود و سپاه پاسداران به تأسیس جنبش حلال‌زادگان با قرار دادن پرچم رنگین‌کمانی همجنس‌گرایان کنار اسرائیل و آمریکا در مراسم‌های حکومتی این را القا می‌کند همجنس‌گرایان همانند آمریکا و اسرائیل دشمن شماره یک رژیم ایران هستند و همزمان همین جنبش در تهران گردهمایی مبارزه با ازدواج همجنس‌گرایان در غرب را برگزار می‌کند و شعار جهاد علیه همجنسگرایان را سر می‌دهد!

البته نفرت‌پراکنی علیه همجنسگرایان توسط رژیم ایران از اقدامات سیاسی و سخنان هموفوبیک فراتر رفته است و در قوانین جزایی و مدنی نیز علیه همجنسگرایان سخن گفته است.

با تصویب قانون حدود و قصاص در سال ۱۳۶۱، مجازات زنانی که با هم‌جنسان خود رابطه جنسی برقرار می‌کردند زیر عنوان فقهی مُساحقه، جرم‌انگاری و یک‌صد ضربه شلاق برای چنین روابطی تعیین شد. مجازاتی که در مرتبه چهارم می‌تواند به اعدام متهمان یا زنان همجنس‌ بیانجامد‌.

در خصوص روابط جنسی میان مردان، قانون‌گذار جمهوری اسلامی، اشد مجازات را در نظر گرفت. بر پایه ماده ۱۴۱ قانون حدود و قصاص، مصوب سال ۱۳۶۱، مجازات مردی که با هم‌جنس خود رابطه‌ی جنسی کامل داشته باشد؛ قتل تعیین شد و کیفیت نوع آن در اختیار حاکم گذاشته شد.

قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ تغییر کرد، بر پایه قانون مجازات اسلامی جدید، اگر رابطه میان دو مرد هم‌جنس‌ گزارش شود و در نهایت پرونده کیفری آن‌ها به دادگاه ارجاع شود؛ فاعل این رابطه اعدام نخواهد شد اما آن کسی که به عنوان مفعول معرفی شده اعدام می‌شود.

این تفکیک آشکار میان مجازات‌های فاعل و مفعول، مشخصا برآمده از یک ذهنیت مردسالارانه است که دخول جنسی را ابزار سلطه یا اعمال قدرت می‌داند و در برابر مفعول رابطه را فردی حقیر قلمداد می‌کند.

تمام این موارد نشان میدهد که عامل اصلی خشونت علیه همجنسگرایان و جامعه کوئیر نه فرهنگ جامعه بلکه قوانین و ماهیت وجودی جمهوری اسلامی ایران است که باعث می‌شود نگاه هموفوبیک و کوئیرفوبیک در جامعه گسترش پیدا کند! چرا که به گفته کارل مارکس فیلسوف و تئوریسین سوسیالیست آلمانی عقاید هر جامعه، عقاید طبقه حاکمه است!

آره همین رو عامل اصلی مرگ همجنس‌گرایان از تیرباران همجنس‌گرایان در شهر جهرم و سنگسار همجنس‌گرایان در دهه شصت تا اعدام همجنس‌گرایان در دهه هشتاد و قتل علیرضا فاضلی منفرد همجنس‌گرای عرب احوازی و قتل پارسا ترنسجندر تورک تبریزی تنها رژیم ایران است که با گسترش نفرت‌پراکنی و قوانین سرکوب، عامل این جنایات علیه کوئیرها است!

از همین رو تا زمانی جمهوری اسلامی ایران باشد قتل، سرکوب و جنایات علیه همجنسگرایان و جامعه کوئیر ادامه دارد و متوقف نمی‌شود و تنها با سرنگونی‌ این رژیم و استقرار آزادی، برابری، سکولاریسم و عدالت اجتماعی برای تمام اعضای جامعه ایران فارغ از تفاوت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی، زبانی، جنسی و جنسیتی است که جامعه کوئیر حق و حقوق اولیه خود از حمله جرم‌زدایی و حق حیات را به دست می‌آورد که در ادامه آن بتوانند در این بستر برای سایر حقوق خود تلاش کنند!

 از همین رو اعضای جامعه کوئیر باید بتوانند در این راستا با نقش مداخله‌گر خود در جنبش سرنگونی‌‌طلبی و دموکراسی‌خواهی انجام دهند و با همکاری و ارتباط با سایر جنبش‌های اجتماعی و احزاب و الیت‌های سیاسی برابری‌خواه بتوانند در استقرار چنین جامعه‌ای که حق و حقوق جامعه کوئیر را تضمین کند نقش موثر خود را ایفا کنند و رهایی خود را با تلاش و مبارزه خود به دست بیاورند!