پانزدهمين کنگره سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران با موفقيت برگزار شد

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران مفتخر است اعلام کند که در زمره اولين نيروهای سياسی در تاريخ کشورمان می باشد که در کميته مرکزی منتخب اين کنگره خود، رفقای زن حائز اکثريت شدند.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

پانزدهمين کنگره سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران با موفقيت برگزار شد!

پس از تاخيری که در برگزاری کنگره ادواری سازمان به علت محدوديتهای ناشی از بيماری “کوويد -19” بوجود آمده بود، پانزدهمين کنگره سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، در روزهای هفدهم و هجدهم مهرماه 1400 برابر با نهم و دهم اکتبر 2021 برگزار شد.

کنگره با اعلام یک دقیق سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی وعدالت اجتماعی و همه جانباختگان سازمان و سوسیالیزم، کار خود را توسط هيئت رئيسه موقت آغاز کرد. پس از گزارش هیات رئیسه موقت درباره رسمیت کنگره وتصويب آئين نامه اداره جلسه، کنگره با انتخاب هیات رئیسه دائم وارد دستور کار خود شد.

طی دو روز، بحثهای کنگره حول گزارش سیاسی، اتحاد وهمگرائی چپ، ائتلاف دموکراتيک و مسائل تشکیلاتی و اساسنامه ای سازمان دنبال شدند. سند “اوضاع سیاسی، سياستها و وظائف ما”، که به تحولات ایران، منطقه و جهان در فاصله دو کنگره پرداخته است، وقت معینی از کنگره را به خود اختصاص داد و به تصویب رسید.

پیرامون ائتلاف نیروهای جمهوری‌خواه و همگرائی چپ، کنگره ضمن ابراز خرسندی از تشکيل ائتلاف دموکراتيک “همبستگی برای آزادی و برابری در ايران” متشکل از ده حزب  و سازمان و تائيد فعاليت سازمان در عرصه همگرائی چپ و ارجگذاری بر تمامی تلاشهای تا کنونی در هر دو عرصه دموکراتيک و چپ، لزوم تلاش هر چه بیشتر و فرا رفتن از وضعيت موجود را  مقرر داشت.

پس از پرداختن به موارد تشکيلاتی و اساسنامه ای، کنگره در آخرین بخش کار خود، اعضای کمیته مرکزی را انتخاب نمود.

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران مفتخر است اعلام کند که در زمره اولين نيروهای سياسی در تاريخ کشورمان می باشد که در کميته مرکزی منتخب اين کنگره خود، رفقای زن حائز اکثريت شدند.

 کنگره، کمیته مرکزی منتخب را موظف کرد تا به مناسبت همزمانی کنگره با روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام و در پيوند آن با يادمان کشتار ٦٧ و جنبش دادخواهی و برگزاری دادگاه سوئد، پيامی صادر کند.

کنگره با پخش سرود انترناسیونال به پایان رسید.

گزارش کامل کنگره به همراه اسناد و قرارهای تصویب شده و پیام صادره، به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

بيستم مهرماه ١٤٠٠ – ١٢ اکتبر ٢٠٢١