هلند : پژواک صدای انقلاب زن، زندگی، آزادی حين مسابقه واليبال تيم ايران

بلافاصله و بویژه پس از امتیاز گرفتن تیم، یک صدا شعار “ زن زندگی آزادی “ را و هر بار به يکی از زبانهای ( کردی – فارسی – هلندی و انگلیسی ) در سالن طنین انداز می‌کردند.
در هر ست و هنگامی که تیم ایران امتیاز ۲۲ را کسب می‌کرد ، نام مهسا ( ژینا ) را فریاد میزدند

اسفندیار جاوید – هلند

سه شنبه سی خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ یولی ۲۰۲۳، مسابقات والیبال ، اولین بازی ایران با آلمان در آ هو ی رتردام ( Ahoy Rotterdam ) هلند، ساعت ۱۳:۰۰، جمعی از ایرانیان حامی انقلاب “ زن زندگی آزادی “ برای طنین انداختن و پژواک صدای این انقلاب و حمایت خویش از مبارزات مردم داخل کشور، بدون هر گونه انحصار طلبی، با لباسهای هم شکل با تصویر زنده یاد ژینا ( مهسا ) امینی و شعار این انقلاب “ زن زندگی آزادی “ بر روی این لباسها، در سالن مسابقه حضور بهم رسانده تا نشان دهند که شعله های این انقلاب و حمایت از آن هنوز زبانه میکشد و خاموش شدنی نیست .
با آغاز مسابقه و پخش سرود حکومت اسلامی حاکم بر ایران، جمعیت یک صدا هو کشیدند و اولین اعتراض خود را اینگونه به گوش حاضرین در سالن رساندند، در طول بازی طبق قرار، هنگام زدن «ست» توسط تیم والیبال ایران و برای تمرکز والیبالیست های میهنمان، کاملا سکوت می‌کردند و بلافاصله و بویژه پس از امتیاز گرفتن تیم، یک صدا شعار “ زن زندگی آزادی “ را و هر بار به يکی از زبانهای ( کردی – فارسی – هلندی و انگلیسی ) در سالن طنین انداز می‌کردند.
در هر ست و هنگامی که تیم ایران امتیاز ۲۲ را کسب می‌کرد ، نام مهسا ( ژینا ) را فریاد میزدند، علاوه بر آن در طول بازی شعارهای دیگری چون :

  • زندانی سیاسی آزاد باید گردد
  • قسم بخون یاران ، ایستاده ایم تا پایان
  • مرگ بر جمهوری اسلامی
  • جمهوری اسلامی ، سرنگون سرنگون
  • امسال سال خونه – سید علی سرنگونه
  • ایران مال ایرانیه ، نه دیکتاتور
  • خامنه ای ضحاک – میکِشیمت زیر خاک، به گوش میرسید
    متعاقب این شعار اخیر از بانوی شجاع و مبارز، سپیده قلیان نیز یاد می‌شد و نامش در فضای سالن جاری می‌ گشت، علاوه بر آن نام مبارز در بند، صدای مردم ایران، توماج صالحی نیز به کرات فریاد زده شد. همچنین از ورزشکار متعهد و مردمی، وریا غفوری نیز یاد و بدینگونه قدر دانی شد.
    بازی در هر سه ست با برتری کامل والیبالیست های ایرانی به پایان رسید و مدافعین و حامیان جنبش مردم در داخل، بخاطر قدر دانی از ورزشکاران ایرانی و نشان دادن تمایز آشکار بین آنها و حاکمان ایران و از خود دانستن ورزشکاران، فریادهای بچه ها متشکریم ، بچه ها متشکریم، سردادند .