تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه را محکوم می کنیم

واقعیت این است که دولت اسرائیل با پشتیبانی قدرت های بزرگ هر وقت که اراده کند با بهانه قرار دادن این یا آن اقدام گروه های فلسطینی، حملات مرگبار خود علیه مردم فلسطین را سازمان داده است و تحت «عنوان دفاع از خود» امنیت و آسایش را از مردم فلسطین گرفته است

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه را محکوم می کنیم!

بلافاصله پس از انتخابات آمریکا، دولت دست راستی و سرکوبگر اسرائیل حمله به سرزمین فلسطین را تشدید نمود. عموم رسانه های جهان خبر را به گونه ای واژگونه منعکس نمودند و دلیل شروع جنگ را پرتاب راکت از سوی حماس به سوی اسرائیل معرفی نموده و تهاجم وحشیانه دولت اسرائیل را، که تاکنون حدود صد و پانزده نفر کشته و صدها زخمی بجا گذاشته است، کمرنگ نمودند. در اثر این جنگ ۲۴ کودک و ۱۰ زن کشته شده اند. فقط یک خانواده ۱۱ نفره در شمال غربی غزه به قتل رسیده اند. اسرائیل پس از ترور احمد سعید الخلیل الجعبری فرمانده میدانی «گردان‌های عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس، که با پاسخ راکتی حماس مواجه شد، عملیاتی را موسوم به «ستون ابر» آغاز نمود. این تهاجم که ظاهرا به بهانه موشک پرانی های حماس و با هدف ضربه زدن به توان حملات راکتی آنها اغاز شده است، در عمل زندگی مردم عادی غزه را مختل کرده است. مناطق شهر را ویران نموده است. شرائط دشواری را بر زندگی بخش مهمی از مردم منطقه حاکم نموده است.

واقعیت این است که دولت اسرائیل با پشتیبانی قدرت های بزرگ هر وقت که اراده کند با بهانه قرار دادن این یا آن اقدام گروه های فلسطینی، حملات مرگبار خود علیه مردم فلسطین را سازمان داده است و تحت «عنوان دفاع از خود» امنیت و آسایش را از مردم فلسطین گرفته است. این بار نیز، مردم این منطقه را از خانه و کاشانه اشان بیرون ریخته و خانه را بر سرشان ویران کرده است. مردم غزه اکنون سال هاست که در محاصره و قطع رابطه با جهان خارج قرار دارند و هر زمان که علیه این وضعیت  دست به اعتراض می زنند، از زمین و هوا و دریا، زیر آتش قرار می گیرند. دولت های ارتجاعی منطقه نیز از حد اعتراض لفظی فراتر نمی روند.

از سوی دیگر دولت ایالات متحده آمریکا و دیگر دول غربی علیرغم مشاهده بمباران سبعانه غزه و کشتار مردم عادی، در واکنش به این جنگ به جای محکوم کردن جنگ طلبان و به ویژه دولت دست راستی اسرائیل به توجیه این جنایت پرداخته اند و این تهاجم را دفاع عادلانه نامیده اند. شکی نیست جریانات مرتجع منطقه و نبروهای راست نظیر حماس با بهره بردن از این برخوردهاست که می توانند پشتیبانی بخش قابل توجهی از مردم فلسطین و منطقه را جلب نمایند .

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن محکوم کردن تهاجم اسرائیل به مردم بی دفاع فلسطین خواهان قطع فوری بمباران غزه و برقراری آتش بس بین ارتش اسرائیل و حماس است. ما خواستار اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مورد تخلیه مناطق اشغالی فلسطین ، پایان دادن به شهرک سازی در سرزمین های فلسطینیان هستیم. وقت آن رسیده است که جامعه جهانی در عمل حقوق مردم فلسطین در تشکیل دولت مستقل خود را به رسمیت شناخته و در مقابل جنگ و کشتار در فلسطین ساکت نماند و دولت دست راستی اسرائیل را وادار به قطع جنگ و کشتار مردم بی دفاع فلسطین نماید

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۳۰ آبان ۱۳۹۱ – ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲