حق خواهی نسرین ستوده بر خودکامگی استبداد پیروز شد

صدای این اعتراض گسترده توسط نهادهای دموکراتیک و شناخته شده بین المللی شنیده شد و آن ها را با موج اعتراضات بخشی از مردم ایران، همراه نمود. در نتیجه ایستادگی درخشان خانم ستوده و خانواده او و اعتراضات گسترده در سطح ملی و بین المللی، بالاخره استبداد حاکم نیز نتوانست این اعتراضات را ناشنیده بگیرد و به اجبار تن به عقب نشینی داد

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

حق خواهی نسرین ستوده بر خودکامگی استبداد پیروز شد!

خانم نسرین ستوده که در اعتراض به ممنوع الخروج کردن دختر ۱۲ ساله اش از ۲۶ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از ۴۹ روز و به دنبال تسلیم مقامات جمهوری اسلامی به خواست انسانی و اولیه او، به اعتصاب غذای خود پایان داد. خانم ستوده یکی از وکلای مبارز و برجسته ای است که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را به عهده داشته و به جرم تعهد به وظیفه انسانی و شرافت کاری خود، در جمهوری اسلامی که با این مفاهیم بیگانه بوده و هر چه گذشته است بیگانه تر شده است، بازداشت و به ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از حرفه خود محکوم شده است.

اعتصاب غذای خانم ستوده در داخل و خارج کشور به شکل گسترده ای منعکس شد و پشتیبانی وسیع فعالان سیاسی و حقوق بشری و مدافعان حقوق زنان را در پی داشت. صدای این اعتراض گسترده توسط نهادهای دموکراتیک و شناخته شده بین المللی شنیده شد و آن ها را با موج اعتراضات بخشی از مردم ایران، همراه نمود. در نتیجه ایستادگی درخشان خانم ستوده و خانواده او و اعتراضات گسترده در سطح ملی و بین المللی، بالاخره استبداد حاکم نیز نتوانست این اعتراضات را ناشنیده بگیرد و به اجبار تن به عقب نشینی داد. این عقب نشینی پیروزی بزرگی برای دموکراسی خواهان و نشاندهنده آن است که رژیم جمهوری اسلامی نمی تواند همواره اعتراض گسترده آزادی خواهان و طرفداران حقوق بشر را نادیده گیرد. این پیروزی، نشانده این است که اعتراضات گسترده و متحدانه مردم توانائی و ظرفیت عقب نشاندن استبداد را دارد. به هر میزان که مبارزه مردم متحدانه تر و گسترده تر و پایدارتر باشد، به همان میزان تاثیر آن بیشتر خواهد شد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران پیروزی حق خواهانه خانم ستوده را به آزادیخواهان و فعالان حقوق زنان و تمامی نیروهائی که با این ایستادگی شورانگیز همراهی نمودند به ویژه به نسرین ستوده و خانواده اش که بار اصلی این مبارزه غرورانگیز را بر دوش داشته است، شادباش می گوید. این پیروزی نشان داد که با مبارزه متحد و گسترده و پایدار می توان حکومت را برای سایر خواسته های به حق مردم، از خواسته های حقوق بشری تا حق معیشت و علیه تورم بیکاری و گرانی، ودار ساخت.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

چهار شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ برابر ۵ دسامبر ۲۰۱۲