حمله موشکی به مقر مجاهدین خلق را محکوم میکنیم

قرار است نیروهای مجاهدین به تدریج از عراق خارج شوند. فعلا مسئولیت حفاظت از جان این نیرو‌ها به دولت عراق واگذار شده است که روابط حسنه‌ای با جمهوری اسلامی دارد. رژیم عراق نیز طی این دوره به سهم خود، کوشیده است فشار بر این نیرو‌ها را افزایش دهد.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

حمله موشکی به مقر مجاهدین خلق را محکوم میکنیم!

سحرگاه امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۱ کمپ آزادی محل استقرار نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت و بنابر اخبار منتشر شده ۷ تن کشته و ده‌ها تن زخمی به جا گذاشت. در این حمله تعدادی از ماموران پلیس عراق نیز زخمی شده اند. خبرگزاری ها به نقل از یکی از مسئولان دولت عراق تعداد موشک‌ها و خمپاره‌های شلیک شده به مقر مجاهدین را ۴۰ عدد اعلام نموده اند. مسئولان سازمان مجاهدین گزارش داده‌اند که مقر آنان در محاصره پلیس عراق قرار دارد و از انتقال زخمی ‌ها به بیمارستان جلوگیری می‌ شود و هیچگونه کمک رسانی به آسیب دیدگان وجود ندارد.

اعضای سازمان مجاهدین سال هاست که در اردوگاه اشرف، که توسط خودشان و به کمک رژیم صدام ساخته شده است، نگهداری می‌شدند. حدود ۶ ماه است که آخرین گروه مجاهدین از اردوگاه اشرف به کمپ آزادی که پیش از این محل استقرار بخشی از نیروهای نظامی آمریکا بوده است، منتقل شده اند. قرار است نیروهای مجاهدین به تدریج از عراق خارج شوند. فعلا مسئولیت حفاظت از جان این نیرو‌ها به دولت عراق واگذار شده است که روابط حسنه‌ای با جمهوری اسلامی دارد. رژیم عراق نیز طی این دوره به سهم خود، کوشیده است فشار بر این نیرو‌ها را افزایش دهد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران حمله موشکی به اعضای سازمان مجاهدین خلق را محکوم می‌ کند و مسئولیت حفاظت از جان این نیرو‌ها را به عهده دولت عراق می‌ داند. ما از همه سازمان های سیاسی و تشکل‌های مدافع حقوق بشر می‌ خواهیم که ضمن محکوم کردن این اقدامات ضد انسانی، دولت عراق را برای حفاظت از جان مجاهدین تحت فشار قرار دهند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ برابر نهم فوریه ۲۰۱۳