آمستردام – هلند : تجمع و راهپیمایی اعتراضی بر علیه اعدام ها در ایران

در این میدان و این خیل عظیم جمعیت و همچنین در مسیر پر جمعیت و پر از رفت و آمد،  تجمع و راهپيمائی اعتراضی بر علیه اعدام  و محکوم کردن حکومت  جنایت پیشه جمهوری اسلامی، نظرات رهگذران و همراهی آنها را با خویش‌ جلب کرده و به جرات می‌توان ادعا کرد که این صدای دادخواهانه و حق طلبانه مردم ایران که توسط  هم میهنانمان در هلند پژواک داده و منعکس شد نه تنها در خور هلند بلکه به چهار گوشه دنیا، توسط توریست ها انتقال داده شد

آمستردام – هلند : تجمع و راهپیمایی اعتراضی بر علیه اعدام ها در ایران

حساس نمودن هر چه بيشتر افکار عمومی عليه اعدامها در ايران و افشای آنها، از جمله اهداف تجمع و راهپيمائی موفقيت آميزی بود که در روز شنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۲، برابر با ۲۰  ژانویه ۲۰۲۴ در شهر آمستردام هلند برگزار شد.

رأس ساعت ۱۳، در میدان “بورس پلین” آمستردام – هلند، تجمع و راهپیمایی اعتراضی بر علیه اعدام ها  در ایران آغاز شد. صف راهپيمائی پس از طی کردن مسافتی طولانی و عبور از خیابان‌ها و مکانهای پر جمعیت و مملو از توریست هائی از کشورهای مختلف، به میدان وسیع موزه ها (موزیم پلین) وارد شد.  در تمامی اين مسير که نقاطی چون میدان دام، دام راک، فایزل استرت را در بر می گرفت، تظاهرات کنندگان با استقبال و توجه زيادی روبرو شدند.

میدان وسیع موزه‌ها (موزیم پلین) روز شنبه جايگاه مراسم سالانه توزيع دسته‌های گل مجانی لاله بود. در اين ميدان که مساحت آن چندین برابر يک زمین فوتبال است، جمعیت بسياری در صفی پر از پیچ و تاب، بطول چندین کیلومتر، برای دریافت دسته های گل های لاله مجانی، فشرده ایستاده بودند به گونه‌ای که روز نامه «تلگراف» زمان متوسط انتظار برای هر فرد را بيش از سه ساعت برآورد کرده بود.

در این میدان و این خیل عظیم جمعیت و همچنین در مسیر پر جمعیت و پر از رفت و آمد،  تجمع و راهپيمائی اعتراضی بر علیه اعدام  و محکوم کردن حکومت  جنایت پیشه جمهوری اسلامی، نظرات رهگذران و همراهی آنها را با خویش‌ جلب کرده و به جرات می‌توان ادعا کرد که این صدای دادخواهانه و حق طلبانه مردم ایران که توسط  هم میهنانمان در هلند پژواک داده و منعکس شد نه تنها در خور هلند بلکه به چهار گوشه دنیا، توسط توریست ها انتقال داده شد .

در این تجمع شعارهائی به زبان  های فارسی، هلندی و عمدتا انگلیسی بر علیه اعدام و محکومیت  حکومت اسلامی حاکم بر میهنمان ایران  سرداده شد. همچنین تصاويری از اعدام شدگان و محکومین به اعدام در معرض نگاه مردم قرار گرفت و متنی انگلیسی با مضمون “به ما به پیوندید”  مبنی بر اینکه هم اکنون بطور متوسط، روزانه سه نفر در ایران اعدام می‌شود، به مراتب در طول راهپیمایی خوانده شد و متن آن  نیز در بین جمعيت رهگذر پخش می گردید .

متن انگلیسی با مضمون “به ما به پیوندید”

این راهپیمایی بدعوت و پیشنهاد “شورای برگزاری آکسیون های مشترک در هلند” و  استقبال و همکاری کم نظیر احزاب، سازمانها، نهادها و افراد آزادیخواه، دمکرات و چپ، برگزار گردید.

همکاری و حضور پرشور جوانان در آن، نمایی از وحدت و همدلی جنبش بزرگ “زن زندگی آزادی” را به  نمایش گذاشت .

اسفندیار  جاوید – هلند