اطلاعيه مشترک : نمایش انتخاباتی رژیم جمهوری اسلامی ايران را فعالانه تحریم می کنیم

دلیل دیگر بایکوت انتخابات رژیم استبدادی مطلقه فقاهتی توسط مردم، جنگ تمام عیاری است که رژیم در تمامی عرصه ها آغاز کرده و ما هر روز شاهد قربانیان فراوان هستیم، روزی نیست که جوانان اعدام نشوند، روزی نیست که زنان در خیابان‌ها  به شنیع ترین وضعیت مورد تهدید و تجاوز قرار نگیرند، کشف جسدهای معترضین در بیابان‌ها، شاهد خودکشی معترضین، شاهد غارت منابع، اختلاس ثروت‌ها، شاهد دستگیری، تهدید حتی از درون ماشین‌ها نباشیم. مردم ایران در هیچ مکانی از حملات عوامل امنیتی و سرکوب در امان نیستند.

اطلاعيه مشترک دو ائتلاف سياسی در مورد نمايش “انتخابات” رژیم جمهوری اسلامی :

نمایش انتخاباتی رژیم جمهوری اسلامی ايران را فعالانه تحریم می کنیم

رژیم جمهوری اسلامی ايران در حالیکه در دو انتخابات اخیر “مجلس شورای اسلامی” و “انتخابات ریاست جمهوری” با بایکوت کامل از طرف مردم تحت ستم ایران روبرو شده، درشرایطی که از طرف کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به خاطر کشتارهای خیابانی، تجاوز در زندان ها، آدم ربایی و شکنجه و قتل، پاشیدن گلوله های ساچمه ای از فواصل نزدیک به چشمان معترضین و کور کردن آنها به جنایت علیه بشریت متهم شده، در شرایطی که با اعتراضات گسترده کارگران؛ معلمین، بارنشستگان، پرستاران، دانشگاهیان و خصوصا زنان جسورمواجه است، پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی، می خواهد با تاکتیکی جدید مردم ایران را به پای صندوق های رای بکشاند.

این تلاش رژیم حكومت  اسلامی در حالی صورت می گیرد که اکثریت قاطع مردم ایران پس از قیام های پی در پی دی ماه ١٣٩٦، آبان ١٣٩٨ و جنبش عظیم “زن، زندگی، آزادی”، رژیم استبداد مطلقه فقاهتی را عامل اصلی تمامی بحران های  ویرانگرانه ایران می دانند وبه روش های متعدد خواهان گذر از تمامیت این رژیم و سرنگونی آن هستند.

تاکتیک جدید رژیم ضد بشري برای گرم کردن تنور انتخاباتی‌اش، بر خلاف “انتخابات“ گذشته  این بار وارد کردن پزشکیان  “چهره‌ای میانه رو” از “اصلاح طلبان” به میدان رقابت با ٥ نفر اصول گراست، چهره ای سر سپرده که “خودرا مدیون رهبری” می داند  و خواهان “اجرای سیاست هایی است که رهبری تعیین می کند”، گذراندن پزشکیان از صافی شورای نگهبان از این نظر اهمیت دارد که رژیم تصور می کند، اولا با دامن زدن به حساسیت های ملیتها درمناطق مختلف، خصوصا آذربایجان با مناطق مرکزی ایران، میدان رقابت بین سر سپردگانش را گرم تر کند. ثانیا امیدی در دل اصلاح طلبان حکومتی که مدتی است مقهور بیت رهبری شده و دردوایری دورتر از مرکزیت قدرت، قرار گرفته  و نصیب شان از “سفره غارت”  کوچکتر شده است، ایجاد کند. کما اینکه سایه روشن های این تاکتیک از همین الان آشکار شده و ما در روزهای آینده شاهد جنگ آشکارکفتارهایی که زنجیرهمه آنها در دست عوامل چند لایه امنیتی رژیم است، خواهیم بود.

بدون تردید اکثریت قاطع مردم ایران در خلال ٣٥ سال گذشته به تجربه دریافته اند که تمامیت قدرت سیاسی،  و بیش از ٨٠ درصد توان اقتصادی  دردست تشکیلاتی است که مردم انتخاب نکرده اند و هیچ پاسخگویی به مردم ندارد، در نتیجه نهادهای انتخابی گرچه از صافی همین تشکیلات هم می گذرد اما فاقد هرگونه توان تغییر و تحول هستند، و شعارهای  کاندیداهای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری فقط برای گرم کردن صحنه نمایش انتخاباتی است. مردم به تجربه دریافته اند، که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید مطیع کامل خامنه ای و ” اوامر” او باشند.

دلیل دیگر بایکوت انتخابات رژیم استبدادی مطلقه فقاهتی،  توسط مردم، جنگ تمام عیاری است که رژیم در تمامی عرصه ها آغاز کرده و ما هر روز شاهد قربانیان فراوان هستیم، روزی نیست که جوانان اعدام نشوند، روزی نیست که زنان در خیابان‌ها  به شنیع ترین وضعیت مورد تهدید و تجاوز قرار نگیرند، کشف جسدهای معترضین در بیابان‌ها، شاهد خودکشی معترضین، شاهد غارت منابع، اختلاس ثروت‌ها، شاهد دستگیری، تهدید حتی از درون ماشین‌ها نباشیم. مردم ایران در هیچ مکانی از حملات عوامل امنیتی و سرکوب در امان نیستند.

ما، “همبستگی فراگیر و کنگره ملیتهای ایران فدرال” که ائتلافی گسترده از نیروهای ملیتها، نیروهای جمهوریخواه  معتقد به فدراليسم و دموکرات، چپ  هستیم، همراه با مردم تحت ستم ایران با همه تنوعاتش، با قاطعیت نمایش انتخاباتی رژیم ديكتاتوری ايران را تحریم کرده و از این فرصت برای افشای ماهیت کاندیداهایی که سرسپردگی شان را در سرکوب و غارت مردم ایران در دوره های مختلف جمهوری اسلامی اثبات کرده اند خواهیم پرداخت و از بستر این نمایش انتخاباتی به تشدید جنگ گرگ های حریص قدرت و ثروت که یکی از عوامل سقوط و اضمحلال رژیم فاشیستی و آپارتایدی، جمهوری اسلامی ايران است، خواهیم پرداخت .

   کنگره ملیتهای ایران فدرال

ھمبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران
(ائتلاف سياسی متشکل از چهارده حزب، سازمان و جريان سياسی)

جمعه  اول تيرماه ١٤٠٣ – ٢١ ژوئن ٢٠٢٤