در گرامیداشت رفیق پروین صدیقی – سپیده

او هر مسئولیتی را که به عهده می گرفت با جدیت و به بهترین وجه به انجام می رساند و از هیچ خطری هراسی به دل  راه نمی داد. پروین بالاخره در جریان همین فعالیت ها هم بود که بازداشت شد و در عین تحمل زندان و شکنجه، سرانجام با اعدام همسرش (مقصود فتحی) برای همیشه با او وداع کرد، ولی به پیمانی که در راه تحقق آماج های والای انسانی با هم بسته بودند، همچنان و بیش از پیش وفادار ماند وبه دنبال آن محرومیت های زیادی را تحمل کرد.

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

در گرامیداشت رفیق پروین صدیقی (سپیده)

عزیمت نابهنگام رفیق پروین صدیقی، همه ما را در بهت و غمی سنگین فرو برده است.  باور این واقعیت تلخ که دیگر او را با آن سیمای مهربان در کنارمان نخواهیم دید، بسیار دشوار است. پروین در رفتار و کردارش نمونه بارزی از ارزش ها و آمال انسانی بود.

رفیق پروین عمری را در تلاش برای رسیدن به جامعه ای آزاد و عادلانه سپری کرد. او هر مسئولیتی را که به عهده می گرفت با جدیت و به بهترین وجه به انجام می رساند و از هیچ خطری هراسی به دل  راه نمی داد. پروین بالاخره در جریان همین فعالیت ها هم بود که بازداشت شد و در عین تحمل زندان و شکنجه، سرانجام با اعدام همسرش (مقصود فتحی) برای همیشه با او وداع کرد، ولی به پیمانی که در راه تحقق آماج های والای انسانی با هم بسته بودند، همچنان و بیش از پیش وفادار ماند وبه دنبال آن محرومیت های زیادی را تحمل کرد. اما او هیچ گاه امید خود به آینده را از دست نداد. با سخت کوشی و پشتکار مشکلات را پشت سر گذاشت. تلاش کرد برای تنها فرزندش جای خالی پدر را نیز پرکند. با تمام این ناملایمات حضورش در هر کجا که بود، گرمای خاص خود را داشت. خلوص و مهربانی او ، حضورش در هر جمعی را پایدار می کرد. برای همه کسانی که حتی یک بار او را دیده بودند، حسی عمیق از احترام و علاقه ایجاد می کرد.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران که خود در این اندوه سوگوار است، به مبارزه و ایستادگی ستودنی رفیق پروین صدیقی در زندان و در داخل و خارج از کشور، به دیده احترام می نگرد و یاد او را گرامی می دارد. ما این خسران بزرگ را به آزاده عزیز فرزند او، خانوادۀ بزرگ صدیقی، فتحی، و به رفیق ارجمندمان مسعود فتحی  تسلیت می گوئیم. یاد عزیز پروین همیشه همراه تک تک ماست و حضور او همیشه در وجود ما زنده خواهد ماند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

٢٤ مهر ١٣٩٥ – ١٥ اکتبر ٢٠١٦