نرگس محمدی برنده جایزه صلح نوبل در زندان اوین دست به اعتصاب زد

بر اساس گزارش هرانا، دوشنبه هفته گذشته نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از انتقال به بیمارستان محروم ماند. این محرومیت با دستور مسئولان زندان کماکان ادامه دارد.

ار اف آی: خانواده نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، اعلام کردند که این برنده جایزه صلح نوبل در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب زده است.

بر اساس اعلام خانواده خانم محمدی، به دلیل ممانعت مسئولان زندان اوین از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان، وی از روز دوشنبه پانزدهم آبان، در این زندان دست به اعتصاب زده است.

بر اساس گزارش هرانا، دوشنبه هفته گذشته نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از انتقال به بیمارستان محروم ماند. این محرومیت با دستور مسئولان زندان کماکان ادامه دارد.

نرگس محمدی در مهر سال ۹۹، پس از تحمل حدود پنج سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد.

وی پس از مدتی در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

خانم محمدی در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت های تکمیلی محکوم شد.

همچنین وی در مرداد امسال در خصوص پرونده ای دیگر که در طول دوران حبس علیه وی گشوده شده است، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.

پیشتر بریت رایس اندرسن، رئیس کمیته نوبل گفت: «کمیته نوبل نروژی با اعطای جایزه صلح نوبل امسال به او می‌خواهد به مبارزه شجاعانه او برای حقوق بشر، آزادی و دموکراسی در ایران احترام بگذارد.» 

او افزود: «جایزه صلح امسال همچنین صدها هزار نفر را که در سال گذشته علیه سیاست‌های تبعیض و سرکوب زنان رژیم دین‌سالار تظاهرات کردند، قدردانی می‌کند». 

رایس اندرسن از ایران خواست که محمدی را به موقع برای مراسم اهدای جوایز در ۱۰ دسامبر آزاد کند.